PONDĚLÍ 1. 6.
ČJ – zopakuj si určování podmětu ( několikanásobný, nevyjádřený):
– učebnice: str. 127/ žlutý rámeček (přečíst)
PŘÍSUDEK SLOVESNÝ = vyjádřen slovesem.
PŘÍSUDEK JMENNÝ SE SPONOU = vyjádřen slovesem JE, JSOU, BUDE, BYL, BYLI + podstatné nebo přídavné jméno
( např. Děda je starý.)
Nebo může být vyjádřen slovesem STÁT SE, STÁVAT SE+ podstatné jméno
( Honza se stane učitelem.)
– učebnice: str. 127/ 1d, e (ústně)
– PS modrý: str. 29/ cv. 1a, 2, 4.
AJ - opakovali jsme pokyny (sit down, come here,…), tvořili jsme z nich zákazy., opakovali jsme také čísla 0 – 100.
ZÁKAZ tvoříme tak, že před sloveso dáme slovo DON ´T (např. DON´T sit down)
- PS Project: str. 4/cv.4, str.5 /cv. 6 (piš příkaz nebo zákaz, který dává učitelka na obrázku dětem), str. 6/ cv. 1, 2, str. 7/ celá strana
ÚTERÝ: 2. 6.
ČJ – dnes jsme si vysvětlili přísudek několikanásobný
PŘÍSUDEK NĚKOLIKANÁSOBNÝ = skládá se ze 2 a více sloves, která jsou od sebe odděleny čárkou nebo spojkou.
Říká nám, co všechno podmět dělá. (např. Děvčata tancovala a zpívala.)
– učebnice: str. 128/cv. 2 piš do sešitu, a pak mi napsané cvičení vyfoť a pošli na e-mail ke kontrole.
– PS modrý: str. 30/ cv. 1, 2
AJ – opakovali jsme abecedu, hláskovali jsme své jméno, slovíčka DOG, DOOR, BOARD = spell this words. Vysvětlili jsme si tvoření množného čísla.
– PS Project: str. 71/ 1.6a,b = přečíst
– procvič si: MNOŽNÉ ČÍSLO – procvičování
– PS Project: str. 8/cv. 1, 2.
– nauč se slovíčka: str. 80/ D. Zaměř se na slovíčka muži, ženy, děti, lidé.
STŘEDA 3. 6.
AJ – dnes jsme procvičovali množné číslo a vazbu THERE IS/ THERE ARE.
– procvič si: MNOŽNÉ ČÍSLO – přiřazování
– PS Project: str. 8/ cv.4, str. 9/ cv. 5 ( oprav věty podle obrázku), cv. 6 ( piš, v čem se liší obrázky A,B)
ČJ – připomenuli jsme si shodu přísudku s podmětem .
– učebnice: str.130/ žlutý rámeček
– zapiš si do sešitu školního: SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Podmět je v rodě:
M životný = i ( ukážeme si slovem TI)
M neživotný = y (ukážeme si slovem TY)
Ž = y ( ukážeme si slovem TY)
STŘ = a ( ukážeme si slovem TA)
– PS modrý: str. 31/ cv. 1 a, b , cv. 2
POZOR: Pokud je podmětem my, vy, oni, píšeme v přísudku měkké i.
VL – přečti si v nové učebnici s. 30 až 33
- zjisti, jak
vypadá KIMONO, KAMISEN
- poslechni si japonskou pohádku edu.ceskatelevize.cz a pořad o Tokiu edu.ceskatelevize.cz
- až budete číst na s. 32 o různosti kultur, zhlédněte video zde edu.ceskatelevize.cz
– video o Vietnamu dovolena-vietnam-go2.cz
- Zápis do sešitu:
nadpis ČLOVĚK A KULTURA
Slovo KULTURA má mnoho významů (umění, zvyky, způsoby chování, strava …).
Na světě je mnoho různých kultur.
I v ČR žijí lidé s odlišnou kulturou (Romové, Vietnamci).
UMĚNÍ – nejvyšší projev kultury, vyvolá zážitek.
MASOVÁ KULTURA – oslovuje mnoho lidí = masy (internet, rozhlas, televize, tisk).
ČTVRTEK 4. 6.
ČJ – dnes jsme procvičovali psaní i/y u sloves.
– učebnice: str. 130/ cv. 3 – napiš do sešitu
str. 131/cv.4 + žlutý rámeček – přečíst, cv. 5 – ústně
str. 131/ cv. 6 – napiš do sešitu
– PS zelený: str. 33/ cv. 3, 4.
AJ – procvičovali jsme množné číslo, vazbu THERE IS/ THERE ARE, pokyny.
THERE IS /THERE ARE –
procvičování
- PS Project: str. 10/ cv. 1, 2, 3.
- PS Project: str. 80/ slovíčka CULTURE
M – probírali jsme desetinná čísla
- PS: str. 26/ obrázek ( využití desetinných čísel v běžném životě)
číslo 4,37 = čtyři celé, třicet sedm setin
0,06 = nula celá, šest setin
- čísla v PS se nejdříve nauč číst, potom se je nauč zapisovat.
- desetinná čísla si vyhledej na pravítku ( cm = čísla před desetinnou čárkou, mm = čísla za desetinnou čárkou).
Na pravítku si také procvič číselnou řadu. ( např. 0,3 = najdu na pravítku 0 a 3 mm).Jaké číslo následuje za 0,3?
Jaké číslo následuje za 1,7?
- PS: str. 26/cv. 1, 2, 3, 4
PŘ - probírali jsme smyslovou soustavu.
Podívej se na prezentaci.
PÁTEK 5. 6.
AJ – procvičovali jsme množné číslo.
MNOŽNÉ ČÍSLO
- PS Project: str. 11/ I can…
ČJ – dnes jsme měli čtení.
ČÍTANKA – str. 110 – 111. Udělej si i úkoly k textu.
– procvičovali jsme shodu přísudku s podmětem