PONDĚLÍ 8. 6.
ČJ – dnes jsme se zaměřili na shodu několikanásobného podmětu stejného rodu s přísudkem.
– učebnice: str. 132/ žlutý rámeček + str. 132/ cv. 2 – ústně doplnit koncovky a určit podmět a přísudek.
– PS modrý: str. 32/cv. 1, 2, str. 31/cv. 3, 4.
– procvičení na PC:
AJ – opět si zopakuj tvary množného čísla
– PS Project: str. 11/ cv. 4, 6
– PS Project: str. 72/ sloveso TO BE – časování + zkrácené tvary + záporné tvary ( nauč se sloveso časovat).
– PS Project: str. 12/ celá strana, str. 13/ cv. 4, 5, 7.
– učit se slovíčka 2. lekce ( str. 81)
ÚTERÝ 9. 6.
AJ – procvičovali jsme sloveso TO BE, časování + zápor
– procvič si časování:
PEXESO
- PS Project: str. 81/ FAMILY – učit se slovíčka (rodina +
přivlastňovací zájmena)
ČJ – procvičovali jsme shodu přísudku s několikanásobným podmětem
– procvič si psaní i/y:
SHODA PŘ. S NĚKOLIKANÁSOBNÝM PO.
– učebnice: str. 133/ modrý rámeček + cv. 3 (ústně)
– učebnice: str. 133/ cv. 2 ( 6 sloves) – piš věty do sešitu.
– PS modrý: str. 32/ cv. 1, 2., str. 31/cv. 5.
– PS zelený: str. 55/ cv. 4
M – procvičovali jsme zápis, čtení a porovnávání desetinných čísel.
POROVNÁVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL= porovnáváme jednotky, desetiny, setiny u čísel.
(např. 3,4 je větší než 4,4, protože v jednotkách je č. 4, které je větší než 3.
0,62 je větší než 0, 61, protože v řádu setin je č. 2, které je větší než 1 v řádu setin.....)
– PS: str. 27/ celá strana.
STŘEDA 10. 6.
ČJ – dnes jsme procvičovali slovesný způsob. Zaměřili jsme se na podmiňovací způsob.
– učebnice: str. 97/ žlutá tabulka + cv. 1 ( všímej si tučně vyznačených tvarů přísudku = podmiňovací způsob)
– učebnice: str. 97/ cv. 2 – vypiš slovesa v podmiňovacím způsobu do sešitu.
– podívej se i na oranžovou tabulku – str. 97, kde jsou uvedeny tvary slovesa BÝT v podmiňovacím způsobu.
– PS modrý: str. 13/ cv. 1a, 2.
– PS zelený: str. 26/ cv. 1, 2.
AJ – procvičovali jsme slovíčka FAMILY + tvary přivlastňovacích zájmen.
– procvič si slovíčka:
– PS Project: str. 72/ Přivlastňovací zájmena ( můj, tvůj, jeho, její, jeho(toho zvířete), náš, váš, jejich)
– procvič si na PC:
VL – téma: Kulturní instituce (zhlédni prezentaci z přílohy, pokud narazíš na slova, kterým nerozumíš, najdi význam ve slovníku tištěném nebo online; nebo mi napiš:)
Zápis do sešitu: nadpis Kulturní instituce; starají se o zachování kultury (např. divadlo, kino, muzeum, galerie, knihovna)
téma: Kulturní památky - nadpis v sešitu
- díla a věci, které připomínají naši kulturní historii
- chráníme je pro budoucí generace
– UNESCO – mezinárodní organizace, která chrání kulturní památky
po celém světě (u nás 14)
odkaz: unesco-czech.cz (kliknutím na každé místo ze seznamu UNESCO si vybereš, zda si spustíš videogalerii, fotogalerii…)
Učebnice s. 33 – 35
ČTVRTEK 11. 6.
ČJ – dnes jsme se zaměřili na procvičování slovesného způsobu.
– učebnice: str. 99/ cv. 3 – vypiš do sešitu slovesné tvary a urči u nich pouze slovesný způsob
- procvič si určování slovesného způsobu na PC:
– procvič si psaní Y/I:
SHODA PŘÍSUDKU
S NĚKOLIKANÁSOBNÝM PODMĚTEM
– PS zelený: str. 27/cv. 4, str. 55/ cv. 5, 6, 7.
AJ – procvičovali jsme přivlastňovací zájmena.
– PS Project: str. 14/ cv. 1, 2, 3.
– PS Project: str. 73/ přivlastňování pomocí ´s – pročíst mluvnici.
– PS Project: str. 15/ cv. 4 ( doplň apostrof = ´ , kam patří), cv. 6 – doplň přivlastňovací zájmeno podle situace na obrázku a věc, která osobě patří.
PŘ – podívej se na prezentaci o NERVOVÉ SOUSTAVĚ, potom na video o mozku
PÁTEK 12. 6.
ČJ – dnes jsme měli čtení.
- Čítanka: str. 112 – 116 / číst a plnit úkoly k textu
Na internetu si vyhledej informace k bitvě na Vítkově.
AJ – procvičovali jsme slovíčka RODINA .
– udělej si pracovní listy k tématu RODINA – viz. příloha
– PS Project: str. 73/ Otázka se slovesem TO BE – přečti si mluvnici.
– PS Project: str. 16/ cv. 1, 2, 3. Procvič si tvoření otázky se slovesem to be.