TÝDEN 22. 6. - 26. 6. 4. tř.

PONDĚLÍ

1) Rozcvička – ústně: učebnice s. 103 cv. 2

2) Video Shoda přísudku s podmětem (11 min) TADY

3) PS 2. díl – 33/2 zašli prosím ke kontrole

4) Učeb. 104 – žlutá tabulka (přečti si)

5) PS 2. díl – nejprve 34/2 (kromě vlnovky i rovnou čarou podmět a nad něj TA + barevně koncovku přísudku i podmětu, příp. barevně koncovku – a v nadepsaném ukazovacím zájmenu Ta) – ukázka úkolu je v příloze, po tvém vyhotovení cvičení zašli

6) PS 2. díl: 34/4, 5, 6 (koncovky podst. jm. a sloves všude barevně, příp. pokud se nebudou shodovat, nadepsat TA)

7) PS 2. díl: 34/3 na závěr (přísudek vlnovkou, podmět rovnou čarou, barevně koncovky obojího) + nad koncovky podst. jmen tvar vzoru (např. nad lesy – hrady, nad loukami – ženami), nad ostatní slova nic (např. když jsou i nejsou vyjm., příb.) – ukázka úkolu je v příloze, po tvém vyhotovení cvičení zašli

8) HV: Když nemůžeš, přidej TADY+ nalep text do sešitu HV (máš ho v příloze) – písnička se nám hodí k Vilmě

Kdo mi ještě neposlal vytvořené věty ke společné četbě Vilma běží o život, zašlete, čekám na to!:-) DĚKUJI!

9) DOBROVOLNÝ TÝDENNÍ ÚKOL – POSLEDNÍ LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK ZA 2 + 2 nálepky (v příloze – stačí černobíle nebo jen text tajenky)

ÚTERÝ

1) Ústně: učebnice s. 105 cv. 1 přečíst (i několikrát) a všímat si silně vytištěných koncovek v přísudku

2) Učebnice s. 105 žlutá + modrá tabulka přečíst (i několikrát)

3) PS 2. díl – 35/4 - nejprve doplň modré rámečky, potom nad slova v modrých rámečcích nadepiš, jak si ukážeš (TI, TY nebo TA?) a teprve potom doplň koncovku v přísudku a barevně ji vyznač spolu s posledním písmenem ukazovacího zájmene (např. T Y oči pálily)

4) PS 2. díl – 35/5 – kdo? co? zčervenaly, zčervenali, zčervenala? TY třešně – proto vybereme přísudek zčervenal y (takto postupuj beze spěchu)

5)  PS 2. díl – 35/2 (stačí nadepsat ukazovací zájmeno nad podmět a potom doplnit koncovku v přísudku, pokud ale chceš, dál barevně vyznačuj:)

6)   PS 2. díl – 35/3

Až budete mít s. 35 hotovou, zašlete mi prosím.


STŘEDA

1) Příprava na diktát PS 2. díl s. 34/7: pročti, zvýrazni důležité pravopisné jevy, zdůvodňuj; pokud ti nemá kdo nadiktovat, udělej cvičení jako přepis

2) Co už víme?

Je-li podmět rodu středního v čísle množném, je v příčestí minulém koncovka –a .

Je-li podmět rodu ženského v čísle množném, je v příčestí minulém koncovka –y .

Jak myslíte, že to bude u rodu mužského?  

→ žlutá tabulka v učebnici s. 106

3) https://www.youtube.com/watch

4) PS 2. díl 36/2 (opět nejprve vlnovkou přísudek, zeptáme se správně na podmět – podtrhneme rovnou čarou a nadepíšeme ukazovací zájmeno, teprve potom doplníme i/y) + ZVOLIT SI 2 BARVY, jednu na TI a koncovku sloves - i druhou na TY a koncovku slovesa y  . Zašli mi prosím.

5) Online procvičování  zde (POZOR, JE TO MIŠMAŠ, UKAZUJ SI POŘÁDNĚ NA PODMĚT)


VL

1) PL s. 1 až 4 Praotec Čech k vytisknutí  tady  (po vypracování si sám zkontroluj na straně 5 a 6) – založ do sešitu VL

2) Video Dějiny udatného… Praotec Čech  ke zhlédnutí zde

a jiné video  TADY

Které se vám líbilo více?


ČTVRTEK

1) Pusť si ukázku:  ZDE

2) V učebnici si pročti na s. 107 text ve cv. 1 a srovnej s ukázkou (pokud potřebuješ, pusť si video znovu)

3) Pokud máte možnost, stránku z učebnice si okopírujte (Nikolce, Matyášovi zašleme) .

4) Spočítej pomocí textu nebo videa, kolik v příběhu mluví postav.

5) Jestli máte vytištěno, označte různými barvami v textu části, které jednotlivé postavy říkají.

6) Kdo říká věty, které jste neoznačili?

7) Jestli můžete zapojit někoho doma, rozdělte si role a text přečtěte společně, pak si role prostřídejte:-)

8) Vymyslete, co mohl říct hostinský, než omdlel

9) Vysvětlete slovo NEKŇUBA

10) Co myslel tatínek slovy: TO SI VYPIJEŠ

11) V učeb. na s. 107 si přečtěte žluté tabulky

12) Vraťte se znovu k textu a říkejte, o jaký typ přímé řeči jde (viz žlutá tabulka dole)

K zadání 4) 5) 6) 8) 9) 10) mi prosím zašlete informaci


DOBROVOLNĚ: PS 2. díl 37/1 i video (není přímo k textu, jen doplňkově)   youtube.com


PÁTEK

1) Shrnutí shody přísudku s podmětem:  V TOMTO VIDEU

2) PS 2.díl s. 38/3 (pracuj stejnými kroky, jak jsme si už říkali = psali:) + s. 40/4, 5

Budu moc ráda za poslání ukázek Vaší práce:)



Video o africkém domorodém kmeni Pygmejů (vhodný doplněk k přečtené knize o Vilmě) – stojí za zhlédnutí (trvá téměř hodinu)  zde


V pondělí již žádná zadání nebudou, úkolem je dát si věci do pořádku a odevzdat ve škole, někdo si splní asi už v pátek:) Věřím, že v úterý u předání vysvědčení se s Vámi uvidím:)

Zapojení školy do projektů:
Nadace Synot
Projekt Edison
Recyklohraní
Ovoce do škol
MŠMT
EU
  Prosím čekejte...