PONDĚLÍ
JČ
1) Rozcvička – ústně: učebnice s. 103 cv. 2
2) Video Shoda přísudku s podmětem (11 min) TADY
3) PS 2. díl – 33/2 zašli prosím ke kontrole
4) Učeb. 104 – žlutá tabulka (přečti si)
5) PS 2. díl – nejprve 34/2 (kromě vlnovky i rovnou čarou podmět a nad něj TA + barevně koncovku přísudku i podmětu, příp. barevně koncovku – a v nadepsaném ukazovacím zájmenu Ta) – ukázka úkolu je v příloze, po tvém vyhotovení cvičení zašli
6) PS 2. díl: 34/4, 5, 6 (koncovky podst. jm. a sloves všude barevně, příp. pokud se nebudou shodovat, nadepsat TA)
7) PS 2. díl: 34/3 na závěr (přísudek vlnovkou, podmět rovnou čarou, barevně koncovky obojího) + nad koncovky podst. jmen tvar vzoru (např. nad lesy – hrady, nad loukami – ženami), nad ostatní slova nic (např. když jsou i nejsou vyjm., příb.) – ukázka úkolu je v příloze, po tvém vyhotovení cvičení zašli
8) HV: Když nemůžeš, přidej TADY+ nalep text do sešitu HV (máš ho v příloze) – písnička se nám hodí k Vilmě
Kdo mi ještě neposlal vytvořené věty ke společné četbě Vilma běží o život, zašlete, čekám na to!:-) DĚKUJI!
9) DOBROVOLNÝ TÝDENNÍ ÚKOL – POSLEDNÍ LETOŠNÍ ŠKOLNÍ ROK ZA 2 + 2 nálepky (v příloze – stačí černobíle nebo jen text tajenky)
ÚTERÝ
JČ
1) Ústně: učebnice s. 105 cv. 1 přečíst (i několikrát) a všímat si silně vytištěných koncovek v přísudku
2) Učebnice s. 105 žlutá + modrá tabulka přečíst (i několikrát)
3) PS 2. díl – 35/4 - nejprve doplň modré rámečky, potom nad slova v modrých rámečcích nadepiš, jak si ukážeš (TI, TY nebo TA?) a teprve potom doplň koncovku v přísudku a barevně ji vyznač spolu s posledním písmenem ukazovacího zájmene (např. T Y oči pálily)
4) PS 2. díl – 35/5 – kdo? co? zčervenaly, zčervenali, zčervenala? TY třešně – proto vybereme přísudek zčervenal y (takto postupuj beze spěchu)
5) PS 2. díl – 35/2 (stačí nadepsat ukazovací zájmeno nad podmět a potom doplnit koncovku v přísudku, pokud ale chceš, dál barevně vyznačuj:)
6) PS 2. díl – 35/3
Až budete mít s. 35 hotovou, zašlete mi prosím.
STŘEDA
JČ
1) Příprava na diktát PS 2. díl s. 34/7: pročti, zvýrazni důležité pravopisné jevy, zdůvodňuj; pokud ti nemá kdo nadiktovat, udělej cvičení jako přepis
2) Co už víme?
Je-li podmět rodu středního v čísle množném, je v příčestí minulém koncovka –a .
Je-li podmět rodu ženského v čísle množném, je v příčestí minulém koncovka –y .
Jak myslíte, že to bude u rodu mužského?
→ žlutá tabulka v učebnici s. 106
3) https://www.youtube.com/watch
4) PS 2. díl 36/2 (opět nejprve vlnovkou přísudek, zeptáme se správně na podmět – podtrhneme rovnou čarou a nadepíšeme ukazovací zájmeno, teprve potom doplníme i/y) + ZVOLIT SI 2 BARVY, jednu na TI a koncovku sloves - i a druhou na TY a koncovku slovesa - y . Zašli mi prosím.
5) Online procvičování zde (POZOR, JE TO MIŠMAŠ, UKAZUJ SI POŘÁDNĚ NA PODMĚT)
VL
1) PL s. 1 až 4 Praotec Čech k vytisknutí tady (po vypracování si sám zkontroluj na straně 5 a 6) – založ do sešitu VL
2) Video Dějiny udatného… Praotec Čech ke zhlédnutí zde
Které se vám líbilo více?
ČTVRTEK
JČ
1) Pusť si ukázku: ZDE
2) V učebnici si pročti na s. 107 text ve cv. 1 a srovnej s ukázkou (pokud potřebuješ, pusť si video znovu)
3) Pokud máte možnost, stránku z učebnice si okopírujte (Nikolce, Matyášovi zašleme) .
4) Spočítej pomocí textu nebo videa, kolik v příběhu mluví postav.
5) Jestli máte vytištěno, označte různými barvami v textu části, které jednotlivé postavy říkají.
6) Kdo říká věty, které jste neoznačili?
7) Jestli můžete zapojit někoho doma, rozdělte si role a text přečtěte společně, pak si role prostřídejte:-)
8) Vymyslete, co mohl říct hostinský, než omdlel
9) Vysvětlete slovo NEKŇUBA
10) Co myslel tatínek slovy: TO SI VYPIJEŠ
11) V učeb. na s. 107 si přečtěte žluté tabulky
12) Vraťte se znovu k textu a říkejte, o jaký typ přímé řeči jde (viz žlutá tabulka dole)
K zadání 4) 5) 6) 8) 9) 10) mi prosím zašlete informaci
DOBROVOLNĚ: PS 2. díl 37/1 i video (není přímo k textu, jen doplňkově) youtube.com
PÁTEK
JČ
1) Shrnutí shody přísudku s podmětem: V TOMTO VIDEU
2) PS 2.díl s. 38/3 (pracuj stejnými kroky, jak jsme si už říkali = psali:) + s. 40/4, 5
Budu moc ráda za poslání ukázek Vaší práce:)
PŘ
Video o africkém domorodém kmeni Pygmejů (vhodný doplněk k přečtené knize o Vilmě) – stojí za zhlédnutí (trvá téměř hodinu) zde
V pondělí již žádná zadání nebudou, úkolem je dát si věci do pořádku a odevzdat ve škole, někdo si splní asi už v pátek:) Věřím, že v úterý u předání vysvědčení se s Vámi uvidím:)