PONDĚLÍ
ČJ
– v hodině jsme procvičovali určování pádů u podstatných jmen
OFFLINE:
– učit se pádové otázky
– učebnice: str. 49/cv. 5 (třetí a čtvrtý řádek slov) – do sešitu napiš slova a urči u nich pád
– odkaz na procvičování určování pádů: PÁDY
M
– PS 27/8, 9 společně
– pětiminutovka násobilka
– zkontrolovat výsledky strana 26
OFFLINE:
– PS 27/ 7, 11
– PS 26/ 3
ÚTERÝ
AJ
– v hodině jsme procvičovali zvířata a člen neurčitý
– zadali jsme si novou slovní zásobu 11. lekce /1. hodina
OFFLINE:
– do sešitu AJ školní přelož i se členem neurčitým (A/AN) následující slova:
1. velký slon
2. malý tučňák
3. oranžový papoušek
4. orel
5. pštros
– učit se slovíčka 11. lekce/ 1. hodina
ČJ
– v hodině jsme procvičovali určování pádů ve větách
OFFLINE:
– učebnice: str. 50/cv. 9 – vypiš z básně podstatná jména a urči u nich pád, číslo, rod.
– odkaz na procvičování:
Určování pádů ve větách
STŘEDA
AJ
– v hodině jsme probírali nová slovíčka 11. lekce/1. hodina
– vysvětlili jsme si tvoření otázky : Is there …? + odpovědi: Yes, there is. No, there isn ´t.
OFFLINE:
– PS: str. 52/cv. 1, 2
– učit se slovíčka 11. lekce/ 1. část
M
– PS 27/ 14, 15 společně
– kontrola 27/11
OFFLINE:
– PS 28/ 16,17
– zkontrolovat výsledky strana 27 (obrázek dole)
ČTVRTEK
VL
– v dnešní hodině vlastivědy jsme si zopakovali jednotlivá pohoří ČR a také jsme se podívali na nížiny ČR, které jsme si zvýraznili v
mapě v sešitě
– v rámci opakování jsme zkusili vyluštit obrázkové rébusy, které skrývaly názvy pohoří a nejvyšších vrcholů (k nahlédnutí v příloze)
OFFLINE:
- dnešní domácí úkol je netradiční: vymysli podobné rébusy (obrázkové, „povídací“ nebo pohybové) na naše pohoří a nejvyšší
vrcholy (můžeš je nakreslit nebo napsat do sešitu nebo můžeš pracovat i v PC), některé obrázkové rébusy máš pro inspiraci v
příloze, povídací rébus jsme si ukázali například ve větě: „V Českém lese čerti chovali doma lžíce.“ – v této větě je schováno pohoří
Český les, nejv.vrchol Čerchov a nejbližší město Domažlice. Těším se na vaše vtipné rébusy. :)
PŘ
– v hodině přírodovědy jsme zkoumali další neživou přírodninu – vodu, společně jsme diskutovali nad záludnými otázkami, které se
týkaly vzniku vody na Zemi a jejího množství
– na sklenici vody jsme si ukázali, jaké má voda vlastnosti a kolik jí je na Zemi, zjistili jsme, že nám nikdy nezmizí, ale přesto je nutné
ji šetřit a proč? – to už víme taky, protože jsme si ukázali množství pitné vody (a to jak na obrázku, tak i na naší ruce)
OFFLINE
– zkus celý týden pozorovat, kdy a kolik vody spotřebováváš
– dělej si o spotřebě vody poznámky, budeme si o tom příští týden povídat
– zkus zjistit, zda jsi schopen v některých situacích vodou šetřit