TÝDEN OD 22. 2. DO 26. 2. (5. TŘ.)

PONDĚLÍ 22. 2.

JAZYK ČESKÝ
– PS 1
  • v hodině s. 39 cv. 1 (třetí a čtvrtá věta) – oprava slov, určení slovních druhů
  • s. 39 cv. 1 a) v první až čtvrté větě
  • OFFLINE:
  • s. 39 cv. 1 – dokončení zbylých dvou vět stejným způsobem (kontrola zítra)
KVÍZ – vzory rodu ženského
  • proběhl v závěru hodiny, možnost práce s přehledem učiva
  • OFFLINE:
  • pokud někdo ztratil více jak 2 body a nestačil si udělat opravu, udělá si 
  • odkaz na kvíz: zde – klikni
– VZORY RODU MUŽSKÉHO
  • zopakovali jsme pomocí přehledové složky
  • zaměřili jsme se na určování životnosti
  • OFFLINE:
  • procvič si samostatně určování životnosti:
  • CVIČENÍ 1
  • CVIČENÍ 2

                AJ

                – v hodině jsme procvičovali fráze 9. lekce , četli jsme a překládali dopisy – učebnice: str. 44

                – OFFLINE:

                –  do sešitu AJ školní vypiš všechny otázky z dopisů v učebnici: str. 44 a odpověz na ně podle sebe

                – čtení a překlad dopisů – učebnice: str. 44

                MATEMATIKA
                – čtení čísel
                - rozdíl číslice a číslo
                - PS 30/ 6 – společně, vysvětlení podstaty příkladu
                - PS 30/ 5, 7 vysvětlení

                – OFFLINE:

                – PS 30/ 5, 7, 8

                ÚTERÝ 23. 2.
                JAZYK ČESKÝ
                – Kontrola zadání z pondělí
                VZORY RODU MUŽSKÉHO
                • samostatně si každý udělal kvíz na životnost NAJ­DEŠ ZDE
                • zopakovali jsme si skloňování vzorů pán, hrad, muž, stroj pomocí přehledové složky a tohoto odkazu KLIKNI
                • procvičili jsme také přiřazování ke vzorům:
                • nejprve PÁN, HRAD NAJDEŠ ZDE
                • potom také MUŽ, STROJ NAJDEŠ ZDE
                • OFFLINE:
                • pokud potřebuješ, zopakuj si znovu skloňování vzorů PÁN, HRAD, MUŽ, STROJ (odkaz výše)
                • procvič si přiřazování ke vzorům PÁN, HRAD, MUŽ, STROJ: KLIKNI SEM 
                PS 1
                • OFFLINE:
                • s. 39 cv. 1: do JČ školního přepiš první až pátou větu (datum)
                  – Čítanka 5
                  • pracovali jsme ve skupinkách s. 74 – 77 + plnili úkoly k textu
                  • OFFLINE:
                  • pokud jsi něco nestihl dokončit, spoj se buď s někým ze skupinky a dokončete, nebo dokonči sám
                  • ZÍTRA RÁNO PROBĚHNE KONTROLA A VYHODNOCENÍ

                  AJ 
                  –  v hodině procvičovali fráze 9. lekce, četli jsme komiks – učebnice: str. 45 – odkaz ZDE:poslech – UČEBNICE str. 45
                  OFFLINE: 
                  –  PS: str. 44/ cv. 5, 6

                  – procvičovat čtení dopisů – učebnice: str. 44

                  – opakovat si slovíčka 7. – 9. lekce


                  STŘEDA 24. 2.

                  MATEMATIKA
                  –  PS 31/12 společně, vysvětlení různých postupů
                  - PS 31/11 vysvětlení
                  – OFFLINE
                  –  PS 31/14,15
                  - PS 31/ 13 dobrovolný

                  JAZYK ČESKÝ
                  ČÍTANKA
                  • kontrola a vyhodnocení skupinové práce z úterý
                  • následně kontrolní minitestík – kdo potřebuje, najde ho zde – klikni
                  – DIKTÁT
                  • ve výuce jsme se před psaním diktátu rozcvičili – PS 1 s. 38 cv. 8 b)
                  • věty do diktátu: Včely sbírají pyl z květů. Na nebi svítí hvězdy. Kováři pracují s kladivy. Na větvích vrby jívy kvetou kočičky.
                  • OFFLINE: samostatná oprava diktátu (případné chyby označ jinou barvou a pod diktát napiš jejich počet; pokud bude potřeba, udělej si také opravu se zdůvodněním). Po­kud někdo nenapsal část věty, také si ji odlišnou barvou doplní.
                  – D. Ú.
                  • zjisti význam slova RARÁŠEK ve vztahu k naší zeměkouli a počasí (1 n.)
                  • zjisti co je BOUREC MORUŠOVÝ a jaký produkt z něj vzniká (1 n.)

                          VLASTIVĚDA 

                            Světadíly, oceány

                          • PL č. 1:
                          • ÚKOL 1: doplnění názvů oceánů + vybarvení světlou modrou barvou (kdo nemá list nalepen v sešitu, nalepí s nadpisem Světadíly)
                          • ÚKOL 2: + a)
                          • kontrola ÚKOL 1 – klikni / ÚKOL 2 – klikni
                          • PL č. 2:
                          • ÚKOL 1: + a) 
                          • kontrola Úkol 1 – zde
                          • OFFLINE: 
                          • PL č. 1 – ÚKOL 2b)
                          • PL č. 2 – ÚKOL 2 a  3
                          • kontrola v další hodině vlastivědy
                          • udělej si kvíz na světadíly a oceány KLIKNI SEM
                          • list č. 2 nalep také do sešitu


                            ČTVRTEK 25. 2.

                            PŘÍRODOVĚDA 

                            – Výuka
                            • kontrola úkolu v PL č. 5 z minulého týdne – můžeš se znovu podívat KLIKNI sem
                            • prezentace TROPICKÝ PÁS
                            • OFFLINE:
                            • zápis do sešitu – rozklikni si jej TADY
                            • odkaz na elektr. učebnici JE TADY – klikni NEBO odkaz na prezentaci JE TADY – klikni
                            • kdo chce, doplní si k zápisu i obrázky (vlastnoručně nakreslené, vytištěné, vystříhlé…)
                            • kdo ještě nemá nalepen PL v sešitu, nalepí s nadpisem Podnebné pásy
                                    JAZYK ČESKÝ
                                    – Čítanka 5
                                      • připomenutí si článku s. 74 – 77
                                        • ukázky vytvořených osnov
                                        • OFFLINE:
                                        • pokud nemáš na s. 77 cv. 3 doplněnou svoji osnovu, zapiš si tu, která je ti bližší – VYBER SI TADY – KLIKNI
                                        • zkontroluj si řešení s. 76 KLIKNI TADY
                                        • podle osnovy si připrav ústní převyprávění příběhu (ZÍTRA budeme hodnotit)
                                        Koncovky vzorů rodu mužského

                                        AJ 

                                        – v hodině jsme opakovali 7. lekci – čas, čísla, fráze

                                        – učebnice: str. 46/ tabulka – poslech ZDE:poslech – učebnice: str. 46

                                        OFFLINE:

                                        – PS: str. 46/cv. 1, 2

                                        – učebnice: str. 46/ přiřaď k textu správný obrázek

                                        – opakování slovíček a frází 7. – 9. lekce

                                        – procvič si určování času – odkaz ZDE:určování času – kvíz


                                        PÁTEK 26. 2.

                                        JAZYK ČESKÝ

                                        – Procvičování koncovek podle vzorů rodu MUŽSKÉHO
                                        • využili jsme online cvičení na Školákovu
                                          • OFFLINE:
                                            Čítanka 5
                                            • ve výuce:
                                            • čtení osnov s. 77/3
                                            • ve skupinkách: vyprávění příběhu podle osnovy (+ vyhodnocení, doporučení, pochvaly…)

                                            DĚTI, ZAČÁTKEM PŘÍŠTÍHO TÝDNE (přesný den oznámím) BUDETE ODEVZDÁVAT VĚCI KE KONTROLE (práci od 25. 1.) 

                                            VĚNUJTE ČAS TOMU, CO VÁM CHYBÍ A DOPLŇTE SI VŠE POTŘEBNÉ!


                                            MATEMATIKA

                                            – PS 32/1,3,4,6
                                            – OFFLINE
                                            – dokončit práci z pracovního sešitu
                                              Zapojení školy do projektů:
                                              Nadace Synot
                                              Projekt Edison
                                              Recyklohraní
                                              Ovoce do škol
                                              MŠMT
                                              EU
                                                Prosím čekejte...