PONDĚLÍ
JČ
1) PL – v příloze (k vytištění)
2) Učeb. 75/9 přečíst + 9b) do JČ š
3) Učeb. 81/5 – přepis do JČ š
Úkol 1 – 3 mi prosím po splnění zašli ke kontrole.
4) HV – Skřítkové tesaři… (text písně v příloze k vytištění)
https://www.youtube.com/watch…
5) Dobrovolný denní úkol (zjisti co je FANKA a NEBOZÍZEK) za 1 + 1 nálepku
6) Dobrovolný týdenní úkol Spirála (v příloze k vytištění) 2 nálepky
7) Vilma poslech kapitola 15 (v emailu)
ÚTERÝ
JČ
1) Připomeň si sestavování větných vzorců – cvičení ZDE
2) Učeb. 100/5 nyní zkuste sestavit podle šesti větných vzorců souvětí sami (věty zapisuj i se vzorcem do JČ š) po splnění zašli prosím
3) Základní skladební dvojice (podmět a přísudek) PRACUJ POSTUPNĚ, NEPŘESKAKUJ:
- nejprve se podívej pozorně na video ZDE
- potom si přečti žlutou tabulku v učebnici na straně 101 a podívej se zde i na cv. 1
- v PS Procvičujeme s. 17/5 doplň do vět slovesa a zkus určit a zakreslit základní skladební dvojici
- následně si udělej online cvičení ZDE (cvičení jsou postupně tři různá, udělej si všechna)
Úkol z PS mi prosím po splnění zašli ke kontrole.
4) Procvičování určování koncovek podstatných jmen podle vzorů PS 2. díl s. 22/3 (pečlivě zdůvodňujte a dosazujte si vzory, jejich přehled máte v učebnici s. 73 a 80 a také v přehledové složce) po splnění zašli prosím
STŘEDA
JČ
1) Podívej se na video o dalším typu přísudku ZDE
2) Potom si v učebnici na str. 102 nahoře přečti žlutou tabulku
3) Ve cvičení na stejné straně v učebnici najdi 1 větu, která obsahuje přísudek z videa, zapiš ji do JČ š a pošli mi ji, prosím
4) Stejně tak hledej přísudek z videa v PS 2. díl na str. 32/1, vyznač vlnovkou, najdi podmět, vyznač rovnou čarou a spoj dvojitou spojovnicí jako základní skladební dvojici
5) PS 2. díl 32/4
6) PS Procvičujeme…s. 30/2 (použij různé barvy)
Po splnění mi zašli prosím strany 32 i 30 z uvedených PS.
7) DIKTÁT – PS 2. díl s. 22/5 (po přípravě = seznámení s textem)
VL
1) Podívej se na video o BARBARECH – Germánech TADY
2) Potom tě čeká video o STĚHOVÁNÍ NÁRODŮ TADY
3) Dále je tu pro tebe prezentace o PŘÍCHODU SLOVANŮ ZDE
4 ) Přečti s v učebnici s. 9
5) Opakuj si TADY
6 ) Nyní si vyplň první část PL (v příloze k vytištění)
7) Dobrovolný denní úkol – zjisti jména dalších slovanských bohů (kromě Peruna a Velese) – za každé jméno 1 nálepka
8) Prezentace ŽIVOT VE STŘEDOVĚKU TADY
9 ) SÁMŮV KMENOVÝ SVAZ – Dějiny udatného národa … DÍL ZDE
- Prezentace TADY
– Zopakuj si TADY
1 0 ) Čtení v učebnici s. 10 a dokončení PL potom mi ho prosím zašli ke kontrole a NALEP DO SEŠITU VL
11) Odpověz ústně na otázky v učebnici na str. 10
ČTVRTEK
JČ
1) Zopakuj si přísloví a pořekadla ZDE
2) Podívej se na video, čím může být podmět (pozor dávej do času 2:50, pak můžeš stopnout)
3) Přečti si prostřední žlutou tabulku v učebnici na str. 102 a potom v PS 2. díl s. 32/3 vyhledávej přísudek a podmět a pozoruj zejména podmět (nad podmět nadepiš číslicí slovní druh) – učebnici si nech otevřenou a nahlížej do ní
4 ) Učebnice s. 102/4 – pracuj do JČ š (ale 5. a 6. větu vynech)
5) Podívej se na video o nevyjádřeném přísudku ZDE (čas od 2:50 až 4:00)
6 ) V učebnici na str. 102 si přečti žlutou tabulku dole; potom ve cv. 5 v učebnici hledej podmět a přísudek a pozoruj nevyjádřený podmět – ústně
7) PS 2. díl 32/5 - nejprve pozoruj zvláštnosti vět. Od druhé věty potom vyškrtni přebytečné slovo a text si znovu přečti. Přepis zatím nedělej.
AJ
– učivo na tento týden najdete v příloze.
PÁTEK
JČ
1) PS 2. díl s. 32/2 – doplň i/y a nad slova s koncovkou nadepiš tvar vzoru, např. nad mosazi nadepiš kosti) – základní skladební dvojice zatím nehledej (pošli prosím)
2) Seznámení s novým učivem SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM – VIDEO ZDE
3 ) PS 2. díl s. 33/1 a potom 1a) 1b) – např. vlnovkou podtrhni přísudek se objevila a zapiš ho do čtvrtého sloupce tabulky; najdi podmět: kdo? co? se objevila? – babička (podtrhni rovnou čarou a dopiš do prvního sloupce tabulky a k tomu do závorky, jak si ukážeš (TI, TY, TA) + urči rod a vzor slova babička). DRUHÁ A TŘETÍ VĚTA OD KONCE MÁ NEVYJÁDŘENÝ PODMĚT, TU NEDĚLEJ. Kontrola v příloze.
4) Vilma – poslechni si poslední dvě kapitoly + napiš do sešitu JČ š nebo na papír nejméně 10 vět o knize, co si pamatuješ, co čem je příběh, jaké postavy tam vystupují a co tě zaujalo – nanečisto (pošli mi ke kontrole a opravě, dám vám vědět, zda a co zapsat)
5) HV - Máma mi dala korunu (píseň s pohybem) – melodie ZDE , pohyb ZDE, text v příloze
5)
P
Ř
- můžeš si pročíst
elektronickou učebnici
TADY
od s. 44 až 69 (jakou chceš
část) + využij ikonky na okraji NEBO si pusť zajímavá videa s letními
tématy
VYBÍREJ
ZDE